ابویی، فاطمه؛ اشکذری، سید مرتضی و شفیعی رودپشتی، میثم (1390). «ارزیابی کارایی شرکتهای بیمه ایران»، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، 27، 201-218.
برقندان، کامران؛ پهلوانی، مصیب و شهیکیتاش، محمدنبی (1396). «آزمون فرضیه مکانیزم انتقال در صنعت بیمه»، مجله سیاست گذاری اقتصادی، 9، 231-244.
بورس اوراق بهادار ایران، داده ها و اطلاعات مالی شرکت های پذیرفته شده، 1395.
پورکاظمی، محمدحسین؛ صمصامی، حسین و ابراهیمی قوامآبادی، خدیجه (1390). «اندازهگیری کارایی و بهرهوری شرکتهای بیمهی دولتی و خصوصی با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی دادهها و شاخص مالم کوئیست»،
پژوهشنامه بیمه زمستان، 4: 1-26.
پژویان، افسانه و زراءنژاد، منصور (1390). «بررسی ارتباط ساختار بازار بر عملکرد صنعت بیمه در ایران»، ماه نامه تازههای جهان بیمه، 176: 4- 17.
پژویان، جمشید و شفیعی، افسانه (1387). «تحلیل ساختار در صنعت بانکداری ایران: کاربرد تجربی شاخص یو- دیوس»، فصلنامه اقتصاد مقداری، 5: 81-10.
دهقان هنوی، محمدعلی؛
حسینی نسب، سیدابراهیم؛
یاوری کاظم و
سحابی، بهرام (1390). «ارتباط ساختار بازار و کارایی با سودآوری در صنعت بانکداری ایران»،
مجله سیاستگذاری اقتصادی، 3، 61-86.
حنیفهزاده، لطیف (1390). اندازه و ساختار بازار و کارایی شرکتهای بیمه در ایران. سومین همایش ملی تحلیل پوششی دادهها، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه.
خدادادکاشی، فرهاد (1379). «انحصار، رقابت و تمرکز در بازارهای صنعتی ایران»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 15: 83-116.
خدادادکاشی، فرهاد (1380). ارزیابی قدرت و حجم فعالیتهای انحصاری در اقتصاد ایران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
خدادادکاشی، فرهاد و مرادی، مهدی (1395). «مقایسه قدرت بازاری، کارایی هزینه و کشش تغییرات حدسی صنعت بانکداری قبل و بعد از تحریمهای بانکی»،
پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، 24، 7-32.
1- خداوردیزاده، محمدی و محمدی، سمیه (1395). « بررسی ساختار بازار و اولویتبندی بازارهای هدف صادرات گیاهان دارویی منتخب ایران»، مطالعات اقتصاد کاربردی، 6: 1-18.
عبادی، جعفر و شهیکیتاش، محمدنبی (1383). «بررسی ساختار بازارهای صنعتی صادراتی کالاهای منتخب»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 31: 33-57.
عرفانی، علیرضا؛ کردلویی، حمیدرضا؛ کاکاوندی، محمدمهدی و اسماعیل، شمسیان (1396). «مقایسه عملکرد مالی مدیریتهای مناطق بانکها و تفکیک اثرات کشوری، استانی و رقابتمندی آنها به روش سهم بازار پایدار»، دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)،10، 83-95.
عباسی، فاطمه و نظری، محسن (1396). «بررسی رقابت و تمرکز در صنعت بیمه و تعیین استراتژیهای رقابتیمناسب»، مجله مدیریت بازرگانی، 3، 641-660.
شهیکیتاش، محمدنبی و حجتی، حمید (1392). «سنجش کشش تغییرات حدسی و قدرت بازاری در صنایع منتخب ایران»، فصلنامه مطالعات کاربردی اقتصاد، 2، 103-85.
شهیکیتاش، محمدنبی و نوروزی، علی (1392). بررسی ساختار بازار صنایع کارخانهای ایران بر اساس مدلهای ساختاری و غیرساختاری، مطالعات کاربردی ایران، 3، 79-49.
شهیکیتاش، محمدنبی و شیدایی، زهرا (1392). «قدرت بازاری و کارایی هزینه در صنعت بانکداری ایران (رویکرد NEIO)»، تحقیقات مدلسازی اقتصادی، 4، 129-152.
شهیکیتاش، محمدنبی و محمودپور، کامران (1394). «ارزیابی ساختار بازار سپردههای بانکی در ایران»، فصلنامه مدلسازی اقتصادی، 9، 61-81.
شهیکیتاش، محمدنبی و
کاظمزاده، عماد (1396). «سنجش حاشیه سود در صنعت خودروسازی ایران (بر اساس رهیافت هال- راجر)»، مطالعات اقتصاد کاربردی، 6: 1-18.
عزیزی، شهریار و مقدسی، محمد (1391). «ارزیابی تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد شرکت در صنعت خودروسازی و مواد غذایی»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 17: 137-166.
طالبلو، رضا و بهمنپور، حمید (1391). «اثر مقررات بانکی بر رقابت در صنعت بانکداری ایران»، دانش مالی تحلیل اوراق بهادار مطالعات مالی، 5، 13-42.
وبسایت مرکز آمار ایران، 1395.
مجلس شورای انقلاب اسلامی (1394). آسیبشناسی صنعت خودروی کشور و ارائه راهکارهای برونرفت از چالشهای موجود در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
ناظمی اشنی، علی (1390). تحلیل قدرت بازاری در بازار برق ایران، پایانامه دکتری، اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.
Aguirregabiria, V., Chun-Y.H. (2006). A Dynamic Oligopoly Game of the US Airline Industry: Estimation and Policy Experiment. University of Toronto Working paper.
Bag Well, K. (2005). The Economic Analysis of Advertising, [Online, Avaliable fromwww.stanford. Edu/kbagwell/pdf.
Bajari, P., Han, H., Stephen, R. (2004). Identification and Estimation of Discrete Games of Complete Information NBER, Technical Working Paper 301.
Bresnahan, T. F. (1989). Empirical Studies of Industries with Market Power, In Richard Schmalensee and Robert D. Willig, eds., The Handbook of Industrial Organization. 1011–57 (Amsterdam: North-Holland).
De Jonghe, O., Vander V.R. (2008). “Competition versus Efficiency: What Drives Franchise Values in European Banking”. Journal of Banking and Finance, 32, 1820-1835.
Federico, C., Murry, C., Elie, T. (2016). Market Structure and Competition in Airline Markets, Department of Economics, Penn State.
Golan, A., George, J., Douglas, J. M. (1996). Maximum Entropy Econometrics: Robust Estimation with Limited Data, New York: John Wiley & Sons.
Lerner, A. P. (1934). “The Concept of Monopoly and the Measurement of Monopoly Power”. The Review of Economic Studies, 1, 157-175.
Perloff, J .M., Karp, L. S. and Golan, A. (2007). Estimating Market Power and Strategies. Cambridge Books, Cambridge University Press.
Pakes, A., Michael, O. and Steve, B. (2004). Simple Estimators for the Parameters of Discrete Dynamic Games (with Entry/Exit Samples). NBER: Working Paper 10506.
Salz, T., Emanuel, V. (2017). Estimating Dynamic Games of Oligopolistic Competition: An Experimental Investigation, Colombia University, Working Paper. 12688.
Tamer, E. (2003). “Incomplete Simultaneous Discrete Response Model with Multiple Equilibria”. Review of Economic Studies, 70, 147-167.
Zhao, W., Kwok, L. (2016). “Game Theory Application and Strategic Bidding in Electricity Supply Market”, World Journal of Engineering and Technology, 4, 72-81.