اصفهانی، سید محمدجعفر (1385)؛ بررسی مزیت نسبی محصولات کشاورزی با استفاده از ماتریس تحلیل سیاستی(مطالعه موردی: استان آذربایجانشرقی)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده کشاورزی، دانشگاه تبریز.
امجدی، افشین؛ محمدزاده، رویا و باریکانی، الهام (1389)؛ «تعیین بازارهای هدف صادرات پسته و خرمای ایران با استفاده از الگوی تقاضای صادرات و روش غربالگیری». مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، 18(18): 235-193.
آذر، عادل و رجبزاده، علی (1381)؛ تصمیمگیری کاربردی (رویکرد)، نشر نگاه دانش.
بینام (139)؛ گزارش اقتصادی و ترازنامه سال 1390، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
تاجیانی، هما و کوپاهی، مجید (1384)؛ «تخمین توابع عرضه و تقاضای صادرات زعفران ایران». مجله علوم کشاورزی ایران، 36 (3):580-573.
چیذری، امیرحسین و ابوالحسنی یاسوری، سمیه (1390)؛ «بررسی مزیتهای نسبی و اولویتبندی بازارهای هدف کیوی صادراتی ایران». اقتصاد کشاورزی و توسعه، 19(76): 120-83.
حسینی، میر عبدالله (1376)؛ «ساختار بازار جهانی تولید و بازار صادراتی پسته ایران و تغییرات ساختاری آن». فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه. 18: 135-115.
حسینی، میر عبدالله و هومن، تقی (1386)؛ «مطالعه بازار جهانی خرما و بازارهای هدف خرمای صادراتی ایران». فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، 15(57):1-29.
حسینی، میر عبدالله (1375)؛ «تعیین قدرت انحصاری بازار جهانی خشکبار و جایگاه خشکبار ایران در آن». مجموعه مقالات سمینار کشاورزی ایران و بازارهای جهانی، 97-122.
دشتی، قادر؛ خداوردیزاده، محمد؛ محمدرضایی، رسول و فتحی، یحیی (1388)؛ «ساختار بازار و اولویتبندی بازارهای هدف صادرات پسته ایران». فصلنامه دانش کشاورزی، 1(19): 11-27.
رازینی، ابراهیم علی و فتحی، یحیی (1381)؛ موانع تعرفهای و غیرتعرفهای صادرات ایران در بازارهای هدف، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
زارع، ابراهیم (1387)؛ «بررسی ساختار جهانی و بازار صادراتی بادام ایران». پژوهش و سازندگی در زراعت و باغبانی، 78: 10-2.
شهیکی تاش، محمد نبی و نوروزی، علی (1393). بررسی ساختار بازار صنایع کارخانه ای ایران بر اساس مدل های ساختاری و غیر ساختاری. فصلنامه مطالعات اقتصادیِ کاربردی ایران، 3(11): 79-49.
شنگایی، راضیه؛ امین زاده، میلاد؛ ریاحی، اندیشه و طالبیان کرمانی، طاها (1393)؛ «بررسی ساختار بازار صادراتی و بازارهای هدف کشمش ایران». نهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران، 15 و 16 اردیبهشت 1393، تهران
صادقی، کمیل؛ خداوردیزاده، صابر و خداوردیزاده، محمد (1390)؛ «تعیین مزیت نسبی صادراتی و ساختار بازار صادرات و واردات جهانی زعفران». تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 3(3): 76-59.
عزیزی، مریم (1383)؛ مطالعه ساختار بازار جهانی و تعیین بازارهای هدف زعفران ایران، چاپ اول، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.
فهیمیفر، جمشید؛ ولی بیگی، حسن و عابدین مقانکی، محمدرضا (1383)؛ اولویتبندی بازارهای هدف محصولات منتخب پتروشیمی ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 31: 202-153.
کشفی بناب، علیرضا (1389)؛ «مزیت نسبی اقتصادی کشت و تجارت گیاهان دارویی در ایران و ارزش آن در بازارهای جهانی». مجله بررسی های بازرگانی، 44: 78-67.
مجاوریان، سید مجتبی؛ احمدی کلیجی، سینا و امین روان، مرضیه (1394)؛ «تعیین بازارهای هدف صادراتی گیاهان دارویی ایران». مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 2(4): 714-732.
مهرپرور حسینی، الهام؛ امینیزاده، میلاد؛ رفیعی، حامد؛ ریاحی، اندیشه و باستانی، مهدی (1392)؛ «طرحریزی الگوی تجاری خرمای ایران؛ کاربرد مزیتهای تجاری و تئوری ساختار بازار». نشریه اقتصاد کشاورزی، 7(2): 19-46.
Adetunji, M.O. and Adesiyan, I. O. (2008); Economic Analysis of Plantain Marketing Akinyele Local Government Area in Oyo State, Nigeria. International Journal of Agricultural Economics & Rural Development, 1 (1): 15-21.
Agom, D. I.; Etim, G. C. and Etuk, E. A. (2012); Analysis of Wholesale Frozen Fish Markets in Calabar, Cross River State, Nigeria. Trends in Agricultural Economics, 5 (2): 61-69
Eghbali, AR.; Zamarri, A. and Gaskari, R. (2007); The ranking Irans banks by taxonomy numerical analysis. Journal of International Research Publications: publication: economy and business, 2: 128- 138.
Erlat, G. (2000); Country Concentrate of Turkish Exports and Imports Over Time. Department of Economics, Middle East Technical University.
Folayan, J. A.; Daramola, G. A. and Oguntade, A. E. (2006); Structure and performance evaluation of cocoa marketing institutions in South-Western Nigeria: An economic analysis, Journal of Food, Agriculture & Environment, 4 (2): 125-128.
Food and Agriculture Organization (FAO). 2013. .
Khaksar Astaneh, H.; Yaghoubi, H. and Kalateharabi, V. (2014); Determining Revealed Comparative Advantage and Target Markets for Iran’s Stone Fruits. Journal of Agricultural Science and Technology (JAST), 16: 253-264
Maddala, G. C.; Dobson, S. and Millen, E. (1995); Microeconomics, The regulation of monopoly, chap:10, Press Mc Grawhill Book Company, pp:185-195.
World Bank, World Development Indicators, (2013).