اشرفزاده، سید حمیدرضا و مهرگان، نادر (1387)؛ اقتصادسنجی پانل دیتا، انتشارات مؤسسه تحقیقات تعاون دانشگاه تهران، چاپ اول.
اصغرپور، حسین؛ فلاحی، فیروز و دهقانی، علی (1391)؛ تأثیر نوآوری بر بیثباتی سهم بازار در صنایع غذایی و آشامیدنی ایران (روش LSTR)، نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی، شماره 3، 217-204.
اصغرپور، حسین؛ فلاحی، فیروز؛ خداداد کاشی، فرهاد؛ پورعبادالهان کویچ، محسن و دهقانی، علی (1391)؛ رابطه تأثیر نوآوری بر سهم بازار در صنایع نساجی، چرم و پوشاک ایران (رویکرد غیرخطی)، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات اقتصاد کاربردی در ایران. سال اول. شماره 1، 36-97.
خدادادکاشی، فرهاد (1386)؛ صرفههای مقیاس در اقتصاد ایران: مورد بخش صنعت، نشریه علمی– پژوهشی تحقیقات اقتصادی، شماره 80، 18-1.
خدادادکاشی، فرهاد؛ زراءنژاد، منصور و یوسفی، رضا (1392)؛ بررسی اثرات ساختار بازار بر نوآوری و تحقیق و توسعه در صنایع کارخانهای ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعهی پایدار)، سال سیزدهم، شماره چهارم، 25-1.
دهقانی، علی (1393)؛ بررسی ارتباط متقابل بین شدت تبلیغات، شدت تحقیقات و پویایی رقابت در صنایع ایران، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، سال سوم، شمارهی 9، 79-74.
شریف، نواز (1367)؛ مدیریت انتقال تکنولوژی و توسعه، ترجمه رشید اصلانی، وزارت برنامه و بودجه، مرکز مدارک اقتصادی اجتماعی و انتشارات، چاپ اول.
شهیکیتاش، محمدنبی و نصیریاقدم، علی (1390)؛ تمرکز، شدت مانع ورود و صرفههای مقیاس در صنعت کولر آبی ایران و هزینهی رفاهی ناشی از ساختار انحصار مؤثر، فصلنامه اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی سابق)، دوره 8، شماره 28، 98-73.
شهیکیتاش، محمدنبی و شیوایی، الهام (1391)؛ سنجش رشد بهرهوری عوامل تولید (TFP) و اثر مقیاس بر مبنای تابع تجزیهپذیر مرزی (مطالعه موردی صنایع ایران)، مجله علمی- پژوهشی سیاستگذاری اقتصادی، سال چهارم، شماره هفتم، 146-127.
شهیکیتاش، محمدنبی و نوروزی، علی (1393)؛ بررسی ساختار بازار صنایع کارخانهای ایران بر اساس مدلهای ساختاری و غیرساختاری، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، سال سوم، شمارهی 11، 79-49.
فلاحی، فیروز و دهقانی، علی (1389)؛ ارزیابی تأثیر درجه تمرکز و هزینههای تبلیغات بر سودآوری در بخش صنعت ایران (رهیافت دادههای تابلویی پویا)، فصلنامه علمی- پژوهشی، پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، شمارهی اول، 30-9.
کردبچه، حمید و امامی، سوده السادات (1391)؛ ساختار بازار و مخارج تحقیق و توسعه در کارگاههای صنعتی ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، دوره اول، شماره 4، 89-63.
گجراتی، دامودار (1387)، مبانی اقتصادسنجی، ترجمه حمید ابریشمی، انتشارات دانشگاه تهران، جلد دوم، چاپ دوم.
نظری، محسن (1388)؛ اقتصاد خرد، انتشارات پوران پژوهش، چاپ هشتم.
وزارت ارشاد اسلامی (1365)؛ تکنولوژی فردا و فردای تکنولوژی، اداره کل انتشارات و تبلیغات، تهران، چاپ اول.
Acs, J. and Audretsch, B. (1987); Innovation, Market Structure and Firm Size, Published by MIT Press, No. 4, 567-574.
Arrow, K. J. (1962); Economic Welfare and The Allocation of Resources for Invention, Princeton University Press, 609-626.
Malerba, F. (2000); Technological Regimes and Schumpeterian Patterns of Innovation, Published by Wiley on behalf of the Royal Economic Society, No. 463, 388-410.
Cherch, I. (1962); Firm Size and Research Activity, Southern Economic Journal, No. 28, 298-301.
Gayle, P. (2001); Market Structure and Innovation: New Empirical Evidence on the Schumpeterian Hypothesis, Department of Economics.
Dasgupta, P. and Stiglitz, J. (1980); Industrial Structure and the Nature of Innovation Activity, The Economic Journal, Vol. 90, 266-293.
Gilbert, R. (2013); Looking for Mr. Schumpeter: Where Are We in the Competition-Innovation Debate?, Published by The University of Chikago Press, Vol. 6, 159-215.
Koeller, T. (1995); Technological Opportunity and Relationship between Innovation Output and Market Structure, Published by Wiley, Vol. 26, No. 3, 209-222.
Koeller, T. (2005); Market Structure and Firm Size: A Simultaneous Equations Model, Published by Wiley, Vol. 16, No. 3, 259-269.
Levin, R. and Reiss, P. (1984); Test of a Schumpeterian Model of R&d and Market Structure, Published by University of Chicago Press, 175-208.
Scherer, F. (1979); Industrial Market Structure and Economic Performance. Published by Chikago Rand McNally.
Wagner, J. and Schulenburg G. (2013); Unobservable Industry Characteristics and Innovation- Concentration- Advertisibg- Maze: Evidence fro, an Econometrics, Vol. 4, No. 4, 315-326.