- احمدی، علییار؛ سلامتیان، درنا؛ و روستا، فاطمه، (1399). «بررسی نگرش و رفتار زیست محیطی شهروندان شهر شیراز». مطالعات جامعه شناختی شهری، 10 (36): 50-88.
- اصغریجعفرآبادی، محمد؛ و محمدی، مومنه، (1393). «سری آمار: روشهای متداول ناپارامتری». دیابت و متابولیسم ایران، ۱۴ (۳): ۱۶۲-۱۴۵.
- خلفی، علیاکبر؛ شیری، قاسمعلی؛ و پوراشرف، یاسانالله، (1397). «بررسی الگوی مصرف آب خانگی با رویکرد بخشبندی مصرفکنندگان (مطالعه موردی: مصرفکنندگان آب خانگی شهرستان ایلام)». آب و فاضلاب، 29 (2): 59-67. doi: 10.22093/wwj.2017.51450.2160
- رحیمی، افسانه؛ مروت، حبیب؛ و فریدزاد، علی، (1395). «بررسی نقش نگرشها و عقاید بر مصرف انرژی الکتریکی خانوارها در ایران». پژوهشنامه اقتصاد انرژی، 6 (21): 129-162. doi: 10.22054/jiee.2017.7975
- عسگری، حشمتاله؛ و جهانگیری، صفورا، (1400). «بررسی علیت متقابل تغییر اقلیم و مصرف انرژی در بخشهای اصلی اقتصاد ایران با روش تودا- یاماماتو». آمایش جغرافیایی فضا، 11 (42): 91-105. doi: 10.30488/gps.2021.220329.3192
- کریمی، یوسف؛ و صفارینیا، مجید، (1384). «روان شناسی اجتماعی و تغییر نگرش مصرف کنندگان انرژی». انرژی ایران، 9(22) : 69-83.
- محمدجانی، اسماعیل؛ و یزدانیان، نازنین، (1393). «تحلیل وضعیت بحران آب در کشور و الزامات مدیریت آن». روند، 2(65-66): 117-144.
- معاونت پژوهش و برنامه ریزی سندیکای صنعت برق ایران، (1398). مدلهای نوین تأمین مالی و سرمایهگذاری در صنعت برق.
- نصرالهزاده، مهسا؛ فراهانی، مریم، (1399). «بررسی تأثیر آگاهی و آموزش های محیط زیستی در اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش خانگی و رابطه آن با سن و جنس شهروندان(مطالعه موردی: منطقه 6 شهرداری تهران)». علوم و تکنولوژی محیط زیست، 22 (5): 138-125. doi: 10.22034/jest.2021.39215.4440
- وحید، مجید؛ و رنجبر، محسن، (1397). «آسیبشناسی بُعد سیاسی حکمرانی آب در ایران (1392-1368)». سیاستگذاری عمومی، 5(4): 203-223. doi: 10.22059/ppolicy.2019.70453
- Ahmadi, A.; Salamatian, D. & Roosta, F., (2020). “An investigation of attitude and environmental behavior of Shirazi citizens”. Urban Sociological Studies, 10(36): 55-80. (in Persian).
- Ajzen, I., (1991). “The theory of planned behavior”. Organizational behavior and human Decision Processes, 50(2): 179-211. https://doi.org/10.1016/0749-5978(91)90020-T.
- Asgari, H. & Jahangiri, S., (2022). “Investigating the Causality of Climate Change and Energy Consumption in the Main Sectors of the Iranian Economy by Toda-Yamamato Method”. Geographical Planning of Space, 11(42): 91-105. doi: 10.30488/gps.2021.220329.3192. (in Persian).
- Asghari Jafarabadi, M. & Mohammadi M., (2015). “Statistical Series: Common Non-parametric. Methods”. Iranian Journal of Diabetes and Metabolism. 14 (3) :145-162. (in Persian).
- Busse, M. R.; Pope, D. G.; Pope, J. C. & Silva-Risso, J., (2015). “The psychological effect of weather on car purchases”. The Quarterly Journal of Economics, 130(1): 371-414. https://doi.org/10.1093/qje/qju033.
- Clot, S.; Grolleau, G. & Ibanez, L., (2022). “Projection bias in environmental beliefs and behavioural intentions-An application to solar panels and eco-friendly transport”. Energy Policy, 160: 112645. https://doi.org/10.1016/j.enpol.2021.112645.
- Conlin, M.; O'Donoghue, T. & Vogelsang, T. J., (2007). “Projection bias in catalog orders”. American Economic Review, 97(4): 1217-1249. https://doi.org/10.1257/aer.97.4.1217
- Dimkić, D., (2020). “Temperature impact on drinking water consumption”. Environmental Sciences Proceedings, 2(1): 31. https://doi.org/10.3390/environsciproc2020002031.
- Egan, P. J. & Mullin, M., (2012). “Turning personal experience into political attitudes: The effect of local weather on Americans’ perceptions about global warming”. The Journal of Politics, 74(3): 796-809. https://doi.org/10.1017/S0022381612000448.
- Gilbert, D. T.; Gill, M. J. & Wilson, T. D., (2002). “The future is now: Temporal correction in affective forecasting”. Organizational behavior and human decision processes, 88(1): 430-444. https://doi.org/10.1006/obhd.2001.2982.
- Greene, W. H., (1993). Econometric Analysis, Macmillan. New York.
- Mohammad Jani, I. & Yazdanian, N., (2014). “The Analysis of Water Crisis Conjecture in IRAN and the Exigent Measures for its Management”. Trend .21(65-66): 117-144. (in Persian).
- Kholfi, A.; Shiri, G. & Poorashraf, Y., (2018). “Investigating the Consumption Pattern of Domestic Water by Segmentation Approach for Water Consumers (Case Study: Domestic Water Consumers in Ilam City)”. Journal of Water and Wastewater; Ab va Fazilab, 29(2): 59-67. doi: 10.22093/wwj.2017.51450.2160 (in Persian).
- Lamp, S., (2018). “Sunspots that Matter: The Effect of Weather on Solar Technology Adoption”. Working paper Toulouse School of Economics: 17-879.
- Loewenstein, G.; O'Donoghue, T. & Rabin, M., (2003). “Projection bias in predicting future utility”. The Quarterly Journal of economics, 118(4): 1209-1248. https://doi.org/10.1162/003355303322552784.
- Lucas, R. E. & Lawless, N. M., (2013). “Does life seem better on a sunny day? Examining the association between daily weather conditions and life satisfaction judgments”. Journal of Personality and Social Psychology, 104(5): 872. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/a0032124.
- Nasrollahzadeh, M. & Farahani, M., (2020). “Investigating the Effect of Environmental Awareness and Education on Improving the Pattern of Energy Consumption on Household Sector and its Relationship with the Age and Sex of Citizens (Case Study: District 6 of Tehran Municipality)”. Journal of Environmental Science and Technology, 22(5): 123-138. doi: 10.22034/jest.2021.39215.4440 (in Persian).
- Oreg, S. & Katz-Gerro, T., (2006). “Predicting proenvironmental behavior cross-nationally: Values, the theory of planned behavior, and value-belief-norm theory”. Environment and behavior, 38(4): 462-483. https://doi.org/10.1177/0013916505286012.
- Rahimi, A.; Morovat, H. & Faridzad, A., (2016). “The Role of Attitudes and Beliefs on the Electrical Energy Consumption of Households in Iran”. Iranian Energy Economics, 6(21): 129-162. doi: 10.22054/jiee.2017.7975 (Persian in).
- Research deputy and Planning of the Iranian Electricity Industry Syndicate, (2019), Iran Electrica Industry Synicate. (in Persian).
- Karimi, Y & Safarinia, M., (2005). “Social psychology and changing attitudes of energy consumers”. Iranian Jouranl of Energy, 9 (3): 69-83. (in Persian).
- Sinha, J. & Bagchi, R., (2019). “Role of ambient temperature in influencing willingness to pay in auctions and negotiations”. Journal of Marketing, 83(4): 121-138. https://doi.org/10.1177/0022242919841595.
- Vahid, M. & ranjbar, M., (2019). “Political dimension of water governance in iran(1989-2013). A Critical Study”. Public Policy, 4(4): 203-223. doi: 10.22059/ppolicy.2019.70453 (in Persian).
- Zwebner, Y.; Lee, L. & Goldenberg, J., (2013). “The temperature premium: Warm temperatures increase product valuation”. Journal of Consumer Psychology, 24(2): 251-259. https://doi.org/10.1016/j.jcps.2013.11.003.