اسماعیلنیا، علیاصغر (1375). بررسی وضعیت بازار خودرو سواری در ایران، برنامهریزی و بودجه، شماره 8، 67-92.
پژویان، جمشید؛ خداداد کاشی، فرهاد و شهیکیتاش، محمدنبی (1390). ارزیابی ناپارامتریک شکاف بین قیمت و هزینهی نهایی در صنایع ایران در قالب یک مدل کورنویی، فصلنامه اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی سابق)، شماره 29، 95-121.
جهانگرد، اسفندیار (1385). صنعت خودروسازی و جایگاه آن در اقتصاد ایران، پژوهشنامه اقتصادی، شماره 23، 138-206.
شهیکیتاش، محمدنبی (1392). سنجش قدرت بازاری صنایع کارخانهای ایران، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره 103، 43-64.
شهیکیتاش، محمدنبی و اتباعی، فرامرز (1391). تأثیر رقابت خارجی بر شدت و مارک آپ در بازارهای صنعتی ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات اقتصادی کاربردی در ایران، شماره 3، 27-55.
کرد، باقر (1392). سنجش رشد بهرهوری عوامل تولید در صنایع کارخانهای ایران، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال ششم، شماره 20، 121-144.
Appelbaum, E. (1979). Testing price taking behavior. Journal of econometrics, (9), 283-294.
Appelbaum, E. (1982). the estimation of the degree of oligopoly power. Journal of econometrics, (19), 287-299.
Azzam, A. M. (1997). Measuring Market Power and Cost- Efficiency Effects of Industrial Concentration. Journal of Industrial Economics,45(4), 377-386.
Bresnahan, T. F. (1989). Studies of Industries with Market Power. in Richard Schmalensee and Robert Willig (eds.), Handbookof industrial Organization, New York: North Holland.
Boone, J. (2008). A New Way of Measuring Competition. The Economic Journal, 118(531), 1245-1261.
Hall, R. E. (1988). the Relationship between Price and Marginal Cost in U. S. Industry. Journal of Political Economy, 96, 921-947.
Iwata, G. (1974). Measurement of Conjectural Variation in Oligopoly, Econometrica, 42, 947-966.
Martins, J. O. and Scarpetta, S. (1999). The Levels and Cyclical Behavior of Mark-Ups across Countries and Market Structures.OECD Economics Department Working Papers, 213.
Perloff. J., and Shen. E. (2012). Collinearity in Linear Structural Models of Market Power. Review of Industrial Organization, Springer, 40(2), 131-138.
Raper, K. C., Alan Love, H. and Richard Shumway, C. (2007). Distinguishing the Source of Market Power. American Journal of Agricultural Economics, 89 (1), 78-90.
Rezitis, A. and Kalantzi, M. (2013). Measuring the Degree of Market Power in the Greek Manufacturing Industry. International Review of Applied Economics, 27(3), 339-359.
Roeger, W. (1995). Can Imperfect Competition explain the Difference between Primal and Dual Productivity Measures? Estimates for US Manufacturing. Journal of Political Economy, 103, 316-330.
Twomey, P. and Green, R. (2005). A Review of the Monitoring of Market Power, Center for Energy.
http://web. Mit.Edu/ceepr/www/publications/reprints/Reprint_209_WC. Pdf.